עצות לבנית בסיס לקוחות
תחילת קריירה כדולה יכולה להיות מרגשת ומאתגרת כאחד.
אחד הדברים המאתגרים והחשובים ביותר הוא למצוא את היולדות הראשונות שלך.
ריכזתי לך כמה עצות שיעזרו לך לבנות בסיס לקוחות:
1. נוכחות בולטת במדיות השונות
בעידן הדיגיטלי של היום, הנוכחות הזו היא חיונית.
*אתר אינטרנט: הקימי אתר מקצועי המציג את השירותים, האני מאמין וההמלצות שלך. הוסיפי בלוג כדי שתוכלי לשתף מידע עם ערך על לידה, הורות וחוויות שלך מהשטח.
מדיה חברתית: השתמשי בפלטפורמות כמו אינסטגרם, פייסבוק וטוויטר כדי ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים. שתפי תוכן אינפורמטיבי ומעניין, כגון מאמרים, מחקרים, טיפים וסיפורים אישיים. נסי להדגיש את הייחודיות שלך - המקצועית והאישית.
*SEO: בצעי אופטימיזציה של האתר והמדיה החברתית שלך למנועי חיפוש כדי להקל על אנשים למצוא אותך בעת חיפוש דולות באזור שלך.
*עבור הנ"ל נדרש תקציב שיווק. הגדירי לעצמך מה תקציב השיווק הראשוני והחודשי שלך ובהתאם תבחרי כיצד לנצל אותו
2. עוקבים וחברים במדיה החברתית
הקימי את חשבונות המדיה החברתית ואת האתר (במידת האפשר) בהקדם האפשרי - גם אם עדיין לא עברת הכשרה מלאה או הסמכה
ככל שתהיה לך נוכחות במדיה החברתית מוקדם יותר, כך תוכלי לשלוח לקוחות פוטנציאליים ואנשי מקצוע בתחום הלידה שאת יוצרת איתם קשרים ושת"פים.
חיוני שלקוחות פוטנציאליים יוכלו למצוא אותך באינטרנט. לקוחות פוטנציאליות כנראה יבדקו גם באינטרנט כחלק מהרצון להתרשם ממך.
מדיה חברתית היא דרך מצוינת לקדם את שירותי הדולה שלך, ובנוסף גם הזדמנות ליצור קשרים עם מומחים שונים מהתחום. הגיבי לפוסטים של אנשי מקצוע אחרים מתחום ההריון והלידה בפייסבוק ובאינסטגרם.
3. נטוורקינג עם אנשי מקצוע מהתחום
קשרים עם נותני שירות ומטפלים לנשים סביב מעגל ההריון והלידה יכולים להיות דרך מעולה להפניות.
פני לכל מי שעובד עם נשים בהריון ויולדות: מיילדות ורופאי ילדים (לא להסתייג מכך, נסי, את יכולה להיות מופתעת), מטפלים, מורים ליוגה לנשים בהריון, מדריכות הכנה ללידה, מטפלות בדיקור ובשיאצו, יועצות הנקה וכו', בדקי אם את יכולה לחשוב איתם ביחד על הצעות ערך לקהל השותף שלכם. הציעי לקדם אותם ובקשי שיקדמו אותך.
קורסים להכנה ללידה - הציעי בשת"פ להעביר לקבוצות אפילו חינם בהתחלה, כדי להשתפשף, לקבל משובים ולהתחיל לצבור המלצות ליולדות פוטנציאליות.
4. הצטרפי לארגונים וקבוצות רלבנטיות לדולות
ארגון המניפה - להיות חברה בארגון מסודר מעלה את האמינות, חושף אותך לקהילת הדולות הרחבה ומאפשר נטוורקינג חשוב, חשיפה לתכנים רלבנטים ועוד.
קבוצות דולה מקומיות - חשוב למרחב להתייעצויות, קבלת מידע רלבנטי, גיבויים ועוד. השקיעי בהתידדות עם כמה שיותר דולות. חשוב שיכירו אותך.
קבוצות פייסבוק - הצטרפי לקבוצות רלבנטיות של נשים, הציגי את השירותים שלך בהתאם לכללי הקבוצה. (אל תפרסמי בימים שאינם ימי הפרסום וכו') אם לא ניתן לפרסם בקבוצה, חלקי מידע מקצועי רלבנטי שאינו פרסומי כדי לבסס את עצמך כמומחית בתחום.
אם לא מצאת אחת מתאימה כזו, הקימי אחת שלך.
5. פה לאוזן
לקוחות מרוצים הם אחד מכלי השיווק הטובים ביותר שלך.
בקשי ביקורות והמלצות מהלקוחות שלך כדי לפרסם באתר ובמדיה החברתית שלך.
את יכולה לעודד הפניות באמצעות תוכנית הפניות שתתגמל בדרך בה תבחרי את המפנה או היולדת. אל תתביישי לבקש מלקוחות המלצות! מצאי את הדרך שנוח לך לבקש ועשי זאת, אנשים מרוצים שמחים לעזור! מקסימום? תצליחי...
6. שתפי פעולה עם דולות אחרות
עבודה עם דולות אחרות יכולה להוות סוג של חונכות מקור להפניות ולגיבויים הדדיים.
עבודה בצוות - עם דולה או דולות נוספות. יאפשר לקבל יותר לידות ולגבות לפי הצורך.
דולת גיבוי - הציעי את עצמך לדולות עמיתות לשמש כדולה לגיבוי. זו אופציה טובה לצבור ניסיון.
7. השתתפות באירועים
להיות מוכרת בקהילה שלך יכול לעזור לך להגיע ליותר לקוחות.
ירידי בריאות: השתתפי בירידי בריאות מקומיים והקימי דוכן כדי לפגוש לקוחות פוטנציאליים.
קבוצות הורים: הצטרפי והשתתפי באופן פעיל בקבוצות הורים או פורומים מקומיים.
8. שיווק חינוכי והסברתי
הרחיבי את ההצעות הרלבנטיות ליולדות שלך, בעצמך או באמצעות בנית תוכנית משותפת שלך ושל נשות מקצוע נוספות מהתחום.
לדוגמא: יוגה להריון, הכנה ללידה, רפלקסולוגיה, קבוצות תמיכה בהנקה.
ארחי לייבים בנושאים הקשורים ללידה וטיפול לאחר לידה.
9. הישארי מעודכנת
לימודים, קורסים, הסמכות, סדנאות וכנסים רלבנטיים יעזרו לך להגדיל את הצעת הערך שלך וירחיבו את מעגל ההיכרויות שלך והאופציות לשיתופי פעולה.
ובכל עניין תדאגי שיש סביבך קבוצה תומכת, מפרגנת ומשקפת
בהצלחה 🖤
בלהה הראל-גורן